סיביו

סיביו
סיביו  הייתה הגדולה והעשירה מ 7 הערים הבצורות שהוקמו על ידי הגרמנים הסקסונים במאה ה 12  בשליחות מלך הונגריה – על מנת לשמור על גבול הממלכה מפולשים. הבנייה מומנה על ידי הגילדות - האגודות המקצועיות החזקות והעשירות ששלטו במסחר באזור. החומה שהמקיפה את העיר ההיסטורית כללה 39 מגדלי שמירה, ארבעה שערים וחמש סוללות ארטילריה. החלק הדרום מזרחי של החומה חוזק מספר פעמים ולכן הוא שמור היטב. הבנייה המפוארת מימי הביניים עדיין מאפיינת את העיר העתיקה ושומרת על קסמה.
בעיר העילית מרבית האתרים ההיסטוריים. כיכרות גדולות המאופיינות בארכיטקטורה שובת עין. בחלק זה של העיר גרה האצולה הסקסונית העשירה שהתיישבה ברומניה,ומרבית המסחר בוצע בחלק זה של העיר.
העיר התחתית מופרדת מהעליונה בחמש רחובות-מדרגות, התחילה להיבנות במאה ה13, כמאה שנים לאחר בניית העיר העליונה, כפרבר שלה, והיא האחרונה שנבנתה בתוך החומות. חלק ממגדלי השמירה שבחומות ומהרחובות בעיר התחתית נושאים את שם הגילדות ששלטו באותה תקופה בעיר. הרבה בתים צבעוניים ושבילים מרוצפים באבן מסותתת, חומות ומגדלי שמירה הצופים לנהר סיבין. בחלק זה של העיר גרו האיכרים, והיא שמשה בעיקר כאזור הייצור בעיר.
מהמאפיינים של סיביו - "העיניים" שבגגות הרעפים, שהם חלונות/ פתחי אוורור/ חרכי ירי. 
ב 1797 נפתחה כאן המעבדה ההומאופטית הראשונה בעולם, בית החולים הראשון ברומניה נפתח כאן ב 1292, וכ 200 שנה מאוחר יותר – בית המרקחת הראשון.  הספר הראשון בשפה הרומנית הודפס כאן ב 1544. המוזיאון הראשון ברומניה - the Brukenthal Museum נפתח ב 1817.
אגדה אוצרת שהרומנים לא הורשו לגור בתחומי העיר המוקפת חומה עד ימי הביניים.
הסקסונים כמעט נעלמו מרומניה לאחר מלחמת העולם השניה, במהלכה תמכו בגרמניה הנאצית, וכאשר בריה"מ שהשתלטה על האזור גרשה אותם למחנות ריכוז. גם מאלו שנשארו, רבים עברו לאחר פריצת חומת הברזל לגרמניה.

מסלולים בעיר שנבנו לקראת הטיול, ועוקבים אחר אתרים היסטוריים, ונקודות מומלצות:



מגדלי השמירה: בדרום החומה - חוזקו במהלך השנים מגדלי השמירה, ונשמרו עד היום. חשבתי שיהיה מעניין לראות אותם.

בסביבות העיר:
מוזיאון אסטרה: במוזיאון אסטרה הסמוך לעיר פזורים תחת כיפת השמים שחזורים של בתים וכנסיות, טחנות רוח וסדנאות וכלי עבודה של האיכרים ובעלי המלאכה שהובאו ממקומות שונים ברומניה. כתובת המוזיאון: Calea Răşinarilor 14, ביער דומבראווה (Dumbravă)..

שרשרת של 18 כפרים היסטוריים עשירים בארכיטקטורה, ועוד ועוד - מומלצים לביקור באתר התיירות של רומניה. לא נבקר בהם מקוצר זמן.

מעבר ההרים (The Transfagarasan Highway (DN7C שנמצא לא רחוק ומקבל ביקורות רבות וטובות, יהווה נדבך מרכזי בטיול שלנו.

Comments

Popular posts from this blog

רומניה בעקבות התכנון

תכנון טיול לחיפה

למצפה רמון 9.4.18